Oversikt

Dokumentasjon for iSkole

Menyen til venstre er inngangsporten til dokumentasjon av iSkole. Mesteparten av dokumentasjonen er tilgjengelig for alle som er innlogget i iSkole, men noen deler er forbeholdt enkelte brukergrupper.

Etter innlogging kommer alle inn på iSkoles Startside. Hvilke menyvalg som vises avhenger av om man er elev, forelder eller ansatt ved skolen.

Mine sider for ansatte har samme stil som iSkole for elever og foreldre. En stund fremover vil det være mulig å velge om man vil benytte den gamle eller den nye versjonen av iSkole. Selv om skjermbildene har fått litt annet utseende, så er funksjonaliteten den samme, og man kan utføre de samme oppgavene i den nye som den gamle med to unntak. Valget Brukerrolle er ikke videreført og Foto er flyttet til modulene Elevadmin og Personal. Menyen er litt omarbeidet i forhold til menyvalgenes rekkefølge, der vi har forsøkt å rangere menyvalgene etter hvor ofte de blir benyttet.

Menyen

Menyen vises til venstre i skjermbildet. Dersom menyen ikke er synlig åpnes den ved å benytte burgerikonet øverst til venstre:

image

Man kan velge å holde den fremme uansett ved å trykke på hengelåsen øverst i menyen. Ved å trykke X lukkes menyen. Hvis skjermbildet er smalt, vil menyen automatisk skjule seg når man har gjort et valg.

Dokumentasjonen får en altså frem via menyvalgene. For å begrense lengden på menyen, har vi innført undermenyer, noe som markeres med > bak menynavnet. Vi jobber kontinuerlig med videreutvikling av iSkole. Å dokumentere funksjonaliteten til det enkelte menyvalget er en viktig del av denne prosessen. Kvaliteten på dokumentasjonen er det dere som brukere som må bedømme. Vi tar derfor med takk i mot innspill fra alle som bruker iSkole. Det kan gjelde for lite/mangelfull tekst, eller formuleringer som ikke er forståelige.